Odzież z logo firmy weszła już do kanonów odzieży firmowej i gadżetów reklamowych. Na rynku pojawiają się coraz to nowe propozycje znakowanych ubrań, nadruk można umieścić niemal na wszystkich elementach garderoby. Softshell z nadrukiem, chusta z logo, polary z haftowanym znakiem firmy – opcji do wyboru jest mnóstwo.

Wciąż najbardziej klasyczną z nich pozostają jednak dobrze znane koszulki reklamowe. W prostocie wciąż jest metoda na sukces. W tym przypadku też mamy jednak wybór między T-shirtem a polówką. Kiedy lepiej sprawdzi się ta druga? Przyjrzeliśmy się bliżej jej zaletom.

 

Koszulka polo – trochę historii

Z popularną dziś koszulką wiąże się ciekawa opowieść. Jej pomysłodawcą nie był bowiem projektant mody, a francuski tenisista z pierwszej połowy XX wieku. Rene Lacoste, bo o nim mowa, zerwał z modą panującą w tym sporcie. Według niej tenisiści grali w klasycznych koszulach, w których podwijali rękawy.

W 1926 r. Lacoste pojawił się na korcie w koszulce z krótkim rękawem, kołnierzykiem i zapinanym guzikami dekoltem. Strój szybko się przyjął, a koszulka polo z krokodylem – taki pseudonim nosił Lacoste – podbiła rynek odzieżowy.

Mimo wszystko nazwę przejęła od innego sportu, nie od tenisa. To gracze polo z największym entuzjazmem przyjęli bowiem pomysł tenisisty. Koszulka z kołnierzykiem, który w czasie gry można było postawić dla ochrony karku przed słońcem, stała się w tym sporcie wręcz obowiązkowa.

Z czasem pojawiła się między innymi również w golfie. A i niektóre drużyny piłkarskie w latach 50. czy 60. korzystały z koszulek przypominających polówki.

 

Koszulka polo jako odzież reklamowa – największe atuty

Dziś koszulki polo świetnie nadają się na odzież reklamową m.in. właśnie ze względu na swoją uniwersalność. Nawet jeśli komuś nie przypadnie do gustu logo firmy znajdujące się na takim gadżecie, wciąż może ją wykorzystywać choćby przy okazji aktywności fizycznych.

Są jednak duże szanse, że obdarowany klient będzie używać polówki również przy okazji spotkań ze znajomymi czy też nosić ją na co dzień.

Koszulka tego typu jest bowiem połączeniem wygody i niewymuszonej elegancji. Kołnierzyk sprawia, że przy wyjściach z domu chętniej sięgamy właśnie po takie rozwiązanie niż po zwykły T-shirt. Co więcej, koszulka polo to w wielu placówkach, na przykład handlowych, obowiązujący strój firmowy.

Najbardziej elegancko prezentują się polówki ozdobione haftem komputerowym. Wówczas możemy być też pewni, że wzór pozostanie nienaruszony nawet przy wielokrotnym praniu. Kiedy chcemy jednak postawić na coś więcej niż logo i oznaczyć koszulkę dodatkowymi napisami, bardziej opłacalny staje się termotransfer lub druk cyfrowy.

 

Na co uważać przy zamawianiu koszulki polo?

By koszulka polo była chętnie zakładana przez klientów, musi być solidnie wykonana. Tylko wtedy dobrze spisze się jako gadżet reklamowy. Ta zasada tyczy się wszystkich ubrań reklamowych, czy są nimo T-shirty, czy kurtki z nadrukiem.

Najlepiej sprawdzają się polówki z bawełny. Być może będą mniej odporne na zagniecenia i zniszczenie niż poliester, ale nosi się je zdecydowanie wygodniej. Najlepszym wyborem powinna być dzianina typu pique, charakteryzująca się wyraźnie zarysowaną fakturą.

Warto zwrócić także uwagę na gramaturę materiału. Jeśli oczekujemy zwiewnej, lekkiej koszulki, gramatura nie powinna być większa niż 200-210 g/m2. Grubsze tkaniny będą już stanowić podstawę solidnej koszulki, którą można nosić nawet w nieco niższych temperaturach.

Kategorie: Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *