Kampanie outdoorowe cieszą się sporą popularnością, ponieważ nadal są bardzo zyskowne dla reklamodawców i każda zainwestowana złotówka przynosi dochód. Nic więc dziwnego, że często są realizowane, szczególnie w dużych miastach. Województwo śląskie jest więc idealnym miejscem, by takie przeprowadzić. Jak przykuć uwagę mieszkańców tego rejonu reklamą zewnętrzną? Szukamy odpowiedzi na to pytanie.

Wybierz popularne miejsce

Wyróżnić możemy trzy rodzaje lokalizacji, w których warto umieszczać billboardy, aby zwróciły uwagę. Po pierwsze są to okolice dużych galerii handlowych, a co za tym idzie, bardzo często dworców PKP i PKS. Po drugie, to istotne węzły przesiadkowe i duże skrzyżowania, przez które przemieszcza się sporo mieszkańców. Po trzecie wreszcie to powierzchnie w pobliżu żłobków czy biurowców, na których może pojawić się dedykowana reklama. Katowice, Częstochowa, ale i inne śląskie miasta pełne dogodnych lokalizacji do wykorzystania.

Wyróżnij się albo zgiń

W każdym rejonie województwa śląskiego zobaczyć możemy wiele rodzajów reklam outdoor. Zagłębie, a w nim Sosnowiec i Dąbrowa Górnicza, Podbeskidzie czy główne miasta z Katowicami na czele, pełne są podobnych do siebie billboardów, które sprawiają, że nie zwracamy na nie uwagi. To właśnie dlatego należy się odpowiednio wyróżnić na tle pozostałych, by nie stać się jednymi z wielu. Ciekawym pomysłem może być np. billboard wychodzący poza ramy.

Osiem sekund?

Obecnie uważa się, że człowiek jest w stanie skupić się na jednym komunikacie przez maksymalnie osiem sekund. Dlatego tak ważne jest stworzenie kreacji, która przykuje wzrok i zapadnie w pamięć. W przypadku billboardów tego czasu może być jeszcze mniej, ponieważ każdy przechodzień lub kierowca chce jak najszybciej dotrzeć do celu i nie będzie długo analizował tego, co na nim się znajduje.

“Nie zagaduj” odbiorcy…

Zbyt duża ilość informacji, która pojawi się na reklamie, sprawi, że zniechęcony odbiorca zrezygnuje z ich przyswojenia. Ma to również związek z czasem, który może poświęcić na analizę reklamy, ze względu na pośpiech oraz umiejętność skupienia się na jednym komunikacie, co zostało wyjaśnione powyżej.

…ale wskaż mu drogę

Jeśli chcesz przekazać potencjalnemu klientowi jakąś treść, musi być ona przedstawiona w formie krótkiego i jasnego komunikatu. Jeszcze lepiej będzie, jeśli jego wzrok poprowadzi tam skierowana strzałka, palec lub inny wskaźnik – na przykład ludzie patrzący w kierunku wspomnianego napisu.

Wymuś oczekiwanie

Ciekawą koncepcją są reklamy teaserowe. Pierwszym etapem jest zaintrygowanie odbiorcy jakimś niejednoznacznym komunikatem, który będzie analizował sam, szukając informacji w internecie, czy z rodziną i współpracownikami. Dopiero w drugim etapie następuje wyjawienie sekretu, co jest reklamowane. Ten rodzaj kampanii potrafi zapaść w pamięć, jednak ma również wady – jeśli przechodzień będzie zawiedziony i poczuje się oszukany, wówczas może się to negatywnie odbić na naszej marce.

Jak zamówić własną reklamę outdoorową?

W dobie internetu nie jest to żaden problem. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę hasła takie jak “billboard Zagłębie” czy “reklama Katowice” i pojawi nam się wiele firm, które zajmują się przygotowaniem takich kreacji. Nam pozostaje wybrać jedynie najlepszą z nich.

Kategorie: Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *