Reklama outdoorowa to w tłumaczeniu na język polski reklama zewnętrzna. Jest cyklem działań promocyjnych, których zadaniem jest dotarcie do odbiorców – potencjalnych klientów – poza miejscem ich zamieszkania. Na jakich nośnikach się ją umieszcza? Jakie są jej wady i zalety? Odpowiadamy w poniższym tekście!

Nośniki reklamowe

Właściwie każde miejsce, nie tylko w miastach, ale i na wsi, może zostać zagospodarowane przez outdoor. Reklama ta wykorzystuje przede wszystkim billboardy, czyli ogromne powierzchnie, z reguły od 12 do 18 metrów kwadratowych, na których przykleja się kilka plakatów, które razem tworzą jedną wspólną kompozycję. Większość z nich posiada dodatkowe oświetlenie, aby również nocą można było widzieć treść, którą zawiera billboard. Wynajem takiej powierzchni to domena wyspecjalizowanych firm. Cena waha się więc w zależności od kompanii oferującej usługi, jak i miejsca usytuowania.

Citylighty

Kolejnym nośnikiem reklamy zewnętrznej są panele Citylight. Najczęściej oświetlone, ukryte za szybą, mają wielkość około 180 x 120 centymetrów. Tego typu reklamy można często zauważyć na wiatach przystankowych, nierzadko są również przyczepione do latarni. W większych miastach, przy znanych obiektach turystycznych, zauważyć możemy wolnostojące Citylighty.

Banery wielkoformatowe i plakaty

Mają nieregularne rozmiary, ponieważ wiesza się je na bocznych ścianach budynków lub na rusztowaniu w trakcie wykonywania prac remontowych. Z kolei małe plakaty przykleja się na słupach ogłoszeniowych, które z łatwością można spotkać w wielu miejscach.

Reklama ruchoma

Już sama nazwa wskazuje z czym mamy do czynienia. Przykładowymi nośnikami są autobusy komunikacji miejskiej, które zostały oklejone specjalną folią, a także samochody ciągnące przyczepę z reklamą.

Zalety reklamy outdoorowej

Jest ona bardzo prosta w odbiorze, czytelna i przykuwająca wzrok. Firmy wdrażające kampanię liczą się z tym, że widzowie spojrzą na nią tylko przez krótką chwilę, dlatego muszą postawić na prostotę. W dodatku często pojawiające się podobne reklamy sprawiają, że łatwiej zapadają w pamięć. Jest to także stosunkowo niski wydatek wobec liczby odbiorców, którzy poznają ofertę.

Wady reklamy zewnętrznej

Zdecydowaną wadą jest wspomniany już krótki czas, który pozwala tylko na chwilowe zapoznanie się z reklamą. W związku z tym producent nie może przekazać tyle treści, ile w rzeczywistości by chciał. Każdy z wymienionych wcześniej rodzajów nośników jest także narażony na niszczycielskie działanie przyrody oraz akty wandalizmu. Firmy starają się jednak na bieżąco reagować na takie sytuacje.

Jaką ofertę wybrać?

Liczba spółek oferujących takie usługi jest pokaźna. W czasie przeglądania ofert warto więc spojrzeć na podpowiedzi z wyszukiwarki Google. Wpiszmy interesujące nas hasło wraz z przybliżonym miejscem lokalizacji, na przykład: “citylight Katowice”, “billboard Sosnowiec” czy “reklama ruchoma Tychy” i z pewnością znajdziemy odpowiedź, z kim warto rozpocząć współpracę.

Kategorie: Artykuły

1 Comment

Jacek · 18 listopada 2019 o 11:11

Reklama outdoorowa potrafi przyciągnąć uwagę i zachwycić, jeśli jest tylko dobrze przygotowana. A te które odsłaniane są w kilku częściach to już w ogóle super sprawa !

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *