Spacerując po mieście można zauważyć bardzo dużą ilość reklam, które przyciągają naszą uwagę. Plakaty czy bilbordy reklamowe to nieodzowny element krajobrazu w przestrzeni miejskiej. Dzięki nim usługi i produkty oferowane przez firmy są widoczne i zachęcają do zapoznania się z ofertą marki. Ty również prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak ją skutecznie zareklamować? Poniżej przedstawiamy sposoby na efektywną reklamę w mieście.

Klasyczne bilbordy reklamowe

Jedną z najpopularniejszych form reklamy w mieście są klasyczne bilbordy reklamowe. Jeśli zdecydujesz się na taką formę reklamy, musisz pamiętać o tym, by zadbać o jej nietuzinkowy wygląd. Reklama atrakcyjna wizualnie przyciąga uwagę przechodniów i kierowców, a co za tym idzie, zainteresowanie firmą zwiększa się. Warto więc zainwestować w ciekawe rozwiązania graficzne, zabawę typografią czy słowem lub zapadający w pamięć slogan. Kampania outdoorowa musi spełniać jednak kilka wymogów. Przede wszystkim nie może propagować treści nieetycznych oraz takich, które mogą w jakiś sposób urazić twoją grupę docelową. Projektując grafikę przeanalizuj więc dokładnie, czy reklama nie zostanie odebrana w niewłaściwy sposób.

Bilbordy interaktywne

Ostatnio dużą popularnością cieszą się bilbordy interaktywne. Dzięki nim, możemy przedstawić swoją firmę za pomocą krótkiego filmiku reklamowego czy animacji. Taka forma kampanii reklamowej intryguje odbiorców, którzy chcą zapoznać się z całą treścią prezentowaną na bilbordzie. Taki nośnik informacji wizualnej niesie jednak za sobą pewne niebezpieczeństwo. Osoby przechodzące obok reklamy mogą na chwilę przystanąć i zapoznać się z nią, jednak kierowcy nie mają takiej możliwości. Jeśli osoba kierująca pojazdem zainteresuje się takim bilbordem, to istnieje duże ryzyko, że na chwilę przestanie obserwować, co dzieje się na drodze. W godzinach nocnych natomiast, reklama może oślepić kierowcę. Decydując się na taką reklamę wybieraj więc miejsca, w których bilbord będzie widoczny głównie dla pieszych.

Plakaty reklamowe

Plakaty reklamowe mogą stanowić osobną reklamę lub być częścią całej kampanii outdoor. Reklama tego typu to dobry sposób na przekazanie potencjalnym klientom informacji na temat usług, promocji czy nowości wprowadzanych do oferty firmy. Aby plakat był jednak efektywny, musi on spełniać kilka warunków.

  • Po pierwsze –  warto zadbać o odpowiedni rozmiar (nie może być za mały, ponieważ mało kto zwróci na niego uwagę).
  • Po drugie –  grafika umieszczona na plakacie powinna zaciekawić odbiorcę.
  • Po trzecie –  treść znajdująca się na posterze nie może być za długa, ani zapisana zbyt małym fontem.
  • Po czwarte – miejsce, w którym rozwiesimy plakat musi być widoczne i łatwo dostępne.
Kategorie: Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *