Reklama zewnętrzna obecnie stanowi ważny element w procesie rozwijania danej marki oraz w zdobywaniu potencjalnego klienta. Przedstawiana na różnego rodzaju nośnikach ułatwia przekaz i łatwiej trafia do odbiorcy. Tak więc, czy reklama outdoorowa jest skuteczna?

Reklama zewnętrzna i jej rodzaje

Reklama outdoorowa to najprostszy sposób dotarcia do odbiorcy. Oczywiście musi być umieszczona w takich miejscach, by była ona widoczna i od razu rzucała się w oczy. Może ona być przedstawiona w różnej formie oraz na różnego rodzaju nośnikach.

Tablice LED

Tablice LED to forma reklamy, którą spotykamy głównie w galeriach, placówkach urzędowych czy różnego rodzaju centrach handlowych. Charakteryzują się dużą widocznością o każdej porze dnia, dlatego mogą być stosowane także na zewnątrz. Tablice LED dają sporą swobodę, w tym co można na nich wyświetlić. Tak więc reklama na tego typu nośnikach może występować w postaci fleszowej, tekstowej czy graficznej.

Cityscroll

Cityscroll, to dosyć popularna forma reklamy zewnętrznej stosowana głównie w dużych miastach. Ze względu na jej spore rozmiary jest w stanie zapewnić znakomitą widoczność. Ponadto, w odróżnieniu od innych form reklamy ma możliwość przewijania reklam. Tym oto sposobem przyciąga ona uwagę odbiorcy, dla którego może stanowić pewne urozmaicenie czasu podczas np. stania w długim korku.

Citylight

Citylight, to nic innego jak podświetlana tablica, na której znajduje się plakat reklamowy. Spotykana jest najczęściej w miejscach, gdzie występuje stosunkowo duży ruch. Dlatego, umieszczana jest na przystankach autobusowych, dworcach czy w galeriach handlowych. W ten sposób zapewnia dotarcie do większego i różnorodnego grona odbiorców.

Telebimy 

Taką formę reklamy outdoorowej widział chyba każdy z nas. Dlatego, można wyciągnąć z tego taki wniosek, że jest ona najpopularniejszych i najczęściej spotykanych. Obraz widoczny na telebimach jest niezwykle wyraźny i czytelny, co zawdzięczamy matrycy składającej się z diod LEDowych. Jednak telebimy mają jedną główną wadę – umieszczane w pobliżu skrzyżowań czy chodników mogą powodować oślepienie w okresie nocnym.

Wady vs zalety reklamy zewnętrznej

Niewątpliwie sporą zaletą reklamy zewnętrznej jest docieranie do sporego grona odbiorców. Są nimi przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, dla których obecność sporej ilości reklam nie jest niczym nadzwyczajnym. Ponadto, reklama może być umieszczana w wielu punktach miejskich, dlatego zachowuje ona ciągły kontakt z mieszkańcami danego miasta. Takie działanie prowadzi do tego, że jest łatwo zapamiętywana. Ze względu na jej prostą formę, odbiór przekazu jest bezproblemowy i nie wymaga dodatkowych czynności ze strony odbiorcy. Wystarczy tylko spojrzeć, by dostrzec to co oferuje nam dana reklama.

Reklama outdoorowa posiada wiele zalet, ale również wad. Często jest ona krytykowana za fakt, jakim jest niszczenie krajobrazu miasta poprzez stosowanie dużej ilości plakatów czy billboardów. Również, tym sposobem wprowadza się pewien chaos komunikacyjny, który może utrudniać znalezienie określonego punktu w mieście. Reklamy zewnętrzne nieraz umieszczane są w pobliżu zabudowań domowych, co powoduje zaburzenie mieszkańcom nocnego odpoczynku, przez stosowanie ostrego światła płynącego z billboardu czy telebimu.

Reklama zewnętrzna Katowice – Twoje miejsce na reklamę!

Kategorie: Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *