Reklama outdoor to w dzisiejszych czasach świetne rozwiązanie zarówno dla małych jak i dużych przedsiębiorstw, których celem jest wypromowanie swojej marki. Jednak, aby nasza reklama była skuteczna i mogła dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, to należy poznać kilka ważnych aspektów, o których dowiesz się w dalszej części artykułu.

Właściwa lokalizacja to podstawa

Lokalizacja reklamy odgrywa ogromną rolę przy ustalaniu kosztów wynajmu tablicy reklamowej. Najbardziej cenione miejsce to samo centrum miasta, gdzie ruch jest dosyć spory. W takim punkcie widoczność reklamy jest znakomita, przez co trafia ona do szerokiego grona odbiorców. Ponadto, galerie handlowe czy węzły drogowe, to także dobre miejsca na usytuowanie reklam. Przy doborze lokalizacji należy pamiętać o tym, by spełniała ona cele reklamy, czyli dotarcie do potencjalnego klienta. Przykładowo, jeśli chcemy zrobić reklamę salonu samochodowego, to umieśćmy ją np. blisko osiedla mieszkaniowego. W takim miejscu mieszka wiele rodzin, którzy nieraz potrzebują zmiany samochodu lub dopiero decydują się na jego zakupu. Dlatego, zawsze warto zastanowić się nad tym, czy dana reklama ma dobrą lokalizację, która przyniesie nam korzyści i dotrze do potencjalnego odbiorcy.

Format reklamy także ma duże znaczenie

Mówiąc o reklamie zewnętrznej najczęściej mamy na myśli billboardy. Nie jest to jedyny nośnik reklamy, ale najpopularniejszy. Formatów billboardów jest dosyć sporo, jednak tutaj spore znaczenie odgrywa wielkość, która zazwyczaj idzie w parze z ceną. Najpopularniejszym rozmiarem reklamy zewnętrznej jest format tzw. eurobillbord, czyli billboard nieprzekraczający 12 m². Ich dzierżawa nie powinna przekroczyć kwoty 400 zł miesięcznie. Oczywiście, można zdecydować się na reklamę o dużo większych rozmiarach, jednak wówczas może ona osiągnąć koszty rzędu 4000 zł. Należy pamiętać, że wynajem powierzchni reklamowej to jedno, a drugie, to koszty związane z drukiem samej reklamy.

Czas wyświetlania – im dłuższy, tym kwota wyższa

Najbardziej opłacalną praktyką jest wynajem wielu powierzchni reklamowych. Jaka z tego korzyść? W sytuacji zdecydowania się na większą ilość tablic reklamowych wykorzystuje się zasadę – im większa liczba wynajmowanych powierzchni, tym cena jest zdecydowanie niższa. Jeśli jednak jesteśmy zdecydowani na wynajem tylko jednego billboardu na dłuższy okres czasu, to w takiej sytuacji większość firm reklamowych oferuje upusty sięgające 50%.

Kategorie: Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *